3. Marknadsföringsgruppen

 

 

Marknadsföringsgruppen består av: 

 Jan-Olof Nordlander, Sofie Loirendal, Annette Hemlin, 

Frank Thygesen, Tore Johnsson (2+3), Mats Ohlsson

 

 


 

Marknadsföring- och informationsgruppen


Det måste naturligtvis vara några som arbetar med information och marknadsföring, samtidigt måste
det vi gör vara hanterbart. Förslag har kommit på bland annat marknadsblad med vad som finns
öppet året runt, reklamblad Årets Ölandsby, gemensamma annonser t.ex. ”Detta är öppet i Påsk”


Vi i samordningsgruppen tror att det är viktigt att det vi gör är sådant som kan hanteras även efter 2018. Därför tror vi inte att det är någon idé att öppna upp en helt ny hemsida utan att för den fasta informationen använda en sida som redan finns. Då kan man arkivera och ha det som händer under året under en ”historisk flik”.

 

Däremot är den Facebooksidan som tagits fram mycket bra för att sprida information under året till allmänheten (bra initiativ!). Gruppen får fundera över om Instagram är något som vi kan göra något kring (skulle kunna vara någon form av bildtävling) men också att vi skaffar ett twitterkonto för att att nå ut till media.

 

Vad gäller marknadsföring och information så måste vi alla hjälpa till att sprida information där vi har möjlighet att göra det! Hur når vi de som inte använder sig av datorer eller smartphones. Kanske en minianslagstavla vid
varje postlåderad?

 


 

Möte måndagen den 11 december 2017